Eiland hoppen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

16 Juni 2014 | Thailand, Koh Tao

Heeeeee lieve mensen!! Wat gaat de tijd toch snel... nog maar 4 weken tot we jullie allemaal weer kunnen knuffelen! We zitten op dit moment op ons laatste Thaise eiland van de 3 weken eiland hoppen. Laten we weer bij het begin beginnen. Vanaf koh Phi Phi zijn we naar Krabi gegaan. Het is eigenlijk geen eiland, het is een plaatsje aan het vaste land van Thailand. Wij zaten aan 1 vd mooiste stranden, genaamd ao nang beach. Ons hotel zat 50 meter van het strand af, en ook hadden we een prachtig zwembad. Het water vd zee stond heel hoog, dus we konden daar helaas niet echt aan het strand liggen. Wel was er verderop een strand waar we een keer met de scooter langs waren gereden. We dachten dus ook een keer, aaah dat kunnen we wel lopend doen, zo ver was het toch niet. Nou dat hadden we verkeerd ingeschat en na een half uur lopen waren we er nog niet... we dachten nog een binnendoor weg te nemen maar ook dit was geen goed idee, we kwamen op een heel groot resort uit. We waren verdwaald in het resort, en we hadden geen idee welke kant we nu opmoesten. Gelukkig kwamen we een plattegrond tegen en die wees ons de weg. Na een uur eindelijk op het strand aangekomen, was het al een beetje bewolkt. Na een uurtje gelegen te hebben was er storm op komst dus we gingen maar weer naar huis, met een tuctuc dit keer. We hebben ook nog een dag met de scooter naar Krabi gereden. Het was een lange rit en in het stadje zelf was niet veel meer te beleven. We hebben verder Krabi dus lekker gechild bij het zwembad en veel over de boulevard gelopen, die trouwens wel erg leuk was! Vanaf Krabi gingen we opweg naar Koh Samui. Het 2e grootste eiland van Thailand. We zaten weer dichtbij 1 vd mooiste stranden, en die hebben we goed bekeken, want het was super lekker weer! Ook hier hadden we weer een scooter gehuurd want de afstand naar de leuke restaurantjes (en burgerking) was te groot. We hebben hier ook leuke stapavondjes gehad! En weer gezellig gedanst met de locale mensen, vooral meiden, waarvan we nog steeds niet weten of ze nou ladyboys zijn of echte vrouwen! Er zijn hier zoveel ladyboys dat je het verschil echt moeilijk ziet. Er zijn zelfs hele cabaret shows van de ladyboys, het is een hele happening! We zijn er maar niet heen geweest, we zijn bang dat het op een pingpong show lijkt. Ook zie je hier heeeeel veel seks tourisme, en die barren vermijden we maar het liefst. Veel oudere mannen (lees 50) met een jong thais bokje. Bah... Marjory heeft op Koh Samui ook een 2 daagse duikcursus gedaan waarbij ze haar scuba dive padi heeft gehaald. Het was een super gave ervaring zo diep in de zee. (12 meter). Gelukkig ging ze eerst oefenen in het zwembad want de eerste keer ademen onder water door een zuurstoffles is wel heel raar. Marjory heeft de meest vreemde vissen gezien, in alle kleuren en maten. Super mooi!!! Suzanne mocht niet duiken vanwege haar astma. Helemaal geen probleem want ze had het toch niet gedurft. Ze heeft die dagen doorgebracht met onze chileense vrienden die we hadden ontmoet op koh Phi Phi. Onze laatste avond op koh Samui hadden we samen met de chileenen een watermeloen gekocht. We hadden ook nog een fles vodka over dus we dachten we gaan er een watermeloen vodka van maken. Oftewel gat in de watermeloen maken en daar de fles vodka in zetten. De vodka heeft een dag nodig om in te trekken. Dus hebben we hem meegenomen naar het volgende eiland :  Koh Phangan. Dit eiland staat vooral bekend om de partys, en met name de fullmoon party! Ook op dit eiland zaten we weer op een prachtige plek. Onze bungalow stond 5 meter van het strand af. In de zee waren wel veel rotsen dus echt lekker zwemmen konden we niet. Ook hier hadden we weer een scooter gehuurd, we worden al echte pro's!!! Het links rijden op de weg is al heel gewoon voor ons. Na het ritje hier op dit eiland kunnen we alles aan. De weg is met behoorlijke heuvels, berg op berg af. Soms zo stijl dat onze scooter bijna weer van de weg afrolden. Maar we hebben het overleeft zonder kleerscheuren! Zo ook de fullmoon, om de avond goed te beginnen begonnen we maar aan onze vodka watermeloen. Die smaakte heel goed, sommige delen waren wel erg sterk! Maar tegenwoordig,  na alle buckets die we drinken, kunnen we dat wel aan. Wat ook echt bij de fullmoon hoort, behalve zuipen, is de bodypaint. We waren heel fanatiek samen met de chileenen onze lichamen aan het beschilderen. Het was blijkbaar zo mooi geworden dat iedereen uit het hostel om ons heen stond en ook beschilderd wilde worden. Nadat iedereen klaar was gingen we richting het strand waar het feest was. Super veel mensen waren er. We hebben een super gezellige avond gehad. Aangezien iedereen na de fullmoon party weer weg gaat van het eiland, omdat er verder dan de feestjes vrij weinig te doen is, moet je op tijd zijn om een boot te boeken voordat hij vol zit. Wij hadden pech dat we beetje laat waren met boeken maar hadden geluk dat er nog een paar plekken vrij waren voor de boot van 8.30 uur. Dus dat betekende vroeg opstaan om naar het laatste Thaise eiland te gaan,  Koh Tao. Hier hebben we tot nu toe niet veel gedaan, lekker naar t strand geweest en nog beetje aan het herstellen van de fullmoonparty. Vanavond is hier nog een fullmoon afterparty dus ben benieuwd hoe dat wordt! Morgenavond gaan we met de nachtboot naar het vaste land van Thailand om vanaf daar met de bus naar ons alweer ena laatste land te gaan: Maleisië!! Kusjes en knuffels

• 16 Juni 2014 - 17:53

Mayke:

En weer een leuk verhaal meiden!
    Geniet er nog van :). Liefs

• 16 Juni 2014 - 19:23

Manon:

Haai, ik heb weer genoten van jullie verhaal. Veel plezier op de after party en geniet van alles!!! De tijd gaat snel! Nog 4 weekjes! Kusjes

• 17 Juni 2014 - 11:54

Henny:

Wat een super verhaal weer.... Geniet nog van de laatste weekjes en nieuwe indrukken bij de laatste 2 landen. Liefs en kusjes henny en john

• 17 Juni 2014 - 21:27

José Van Der Wal:

Dames geniet nog even van jullie laatste weekjes.
    Heel veel plezier in Maleisië
    Groetjes uit Bathmen