cambodja & thailand ♡ - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu cambodja & thailand ♡ - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

cambodja & thailand ♡

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

29 Mei 2014 | Thailand, Krabi

Hola chico's y chica's,

Dit verhaal staat in het teken van Cambodja. Een geweldig land met super lieve, vriendelijke mensen en een hele heftige geschiedenis waarvan de bevolking gemiddeld maar 22 jaar oud is. We komen later hier op terug hoe dat komt. Eerst maar even terug naar ons ritje Laos-Cambodja. We hadden gehoord dat de wegen erg slecht zouden zijn en we tellen sowieso altijd al een paar uur extra reistijd erbij op dan ons verteld wordt want loopt nooit volgens planning. We vertrokken s ochtends vroeg rond 8u en zouden rond 1900u aankomen maar dat werd 00.00u in Phnom Penh omdat we onderweg een lekke band hadden... er waren rond die tijd niet veel hotels/hostels meer open maar gelukkig waren we samen met de hollandse meiden, een Braziliaan en een knul uit Singapore. Gelukkig vonden we een 6pers kamer en lagen we na een lange reis eindelijk in bed. De volgende dag zijn we gezellig met zn alle naar het Nationaal museum geweest, naar een shopping mall en lekker samen gedineerd. De dag erna werd het tijd voor wat cambodjaanse geschiedenis. Namelijk nog geen 30 jaar geleden was hier oorlog waarbij 1/4 van de bevolking is omgekomen.. we zijn naar de Killing Fields geweest, een plek waar zich heel wat naars heeft afgespeeld. Zo waren namelijk kogels te duur dus ze gebruikten andere voorwerpen dus je kan je wel voorstellen dat het heel heftig is om de verhalen te horen en te zien want er waren genoeg massagraven... Ze hadden de hele stad inbeslag genomen en van scholen werden gevangenissen gemaakt en die hebben we ook bezocht. Na een heftig dagje hebben we de dag gezellig afgesloten met Noorse meiden met wie we op de groepsreis zaten in India, heel toevallig waren we tegelijk in Phnom Penh Suzanne was ziekjes en heeft de dag erna lekker rustig aan gedaan. Marjory is nog samen met de Nederlandse meiden naar een leuke Russische markt geweest en het royal palace bezocht.
De volgende dag zijn we met de bus naar het zuiden van Cambodja gegaan, naar Sihanoukville. Een mooi en leuk dorpje aan het strand, ons eerste echte strand na 2 maanden!! Je begrijpt dus wel wat we de dagen daar hebben gedaan! Genoten op t strand waarbij zelfs super lieve vrouwtjes pedicure, manicure en massages gaven. Ze waren zo lief en vriendelijk dat ze meteen hun hele levens verhalen vertelden en het grappige is ook dat wij flink ons best doen om zo bruin mogelijk te worden maar dat zij juist zo wit mogelijk willen zijn. Zo lopen ze alleen maar met lange kleren, hoeden, zelfs handschoenen aan en sokken in hun slippers! In de winkels hier verkopen ze ook allerlei producten om wit te blijven, foundation, zonnebrand met extra whitening, bodylotion en noem maar op. Alle avondjes werden ook afgeloten met dineren op t strand en lekkere drankjes in de gezellige kroegjes en nog steeds met de Nederlandse meiden!
Vanaf Sihanoukville gingen we door naar Siem Reap en werden we uitgezwaaid en uitgebreid geknuffeld door de lieve cambodjaanse kinderen die ook elke dag op t strand waren, super lief!! Helaas vanaf hier zonder de Nederlandse meiden verder maar we elkaar weer in Bali net zoals de jongen uit Singapore.
In Siem Reap vonden we dat we wel een x lekker luxe mochten doen en hebben heerlijk in een mooi hotel met zwembad gezeten. De eerste dag hebben we lekker geshopt, gezwommen en s avonds nog leuk een drankje gedaan met de Braziliaanse jongen die we kennen vanaf Phnom Penh. De volgende dag hebben we Angkor Wat bezocht, dat zijn hele mooie ruïnes en als je echt alles wilt zien heb je bijna een week nodig maar wij vonden 1 dag wel genoeg want in 37 graden is lastig vol te houden in lange broek en lange mouwen. Die avond hebben we het cambodjaanse circus bezocht. Niet met wilde dieren maar met Cambodjaanse jongeren die een heel verhaal vertellen en er een hele act van maken, super leuk om gezien te hebben. Na Siem Reap werd het weer tijd voor Bangkok! Vol goede moet en veel zin gingen we richting Bangkok want de vorige keer hebben we het super leuk gehad. Helaas viel het dit keer een beetje tegen.. we wisten wel dat er politieke problemen waren maar die waren er de vorige keer ook dus dachten dat het wel mee zou vallen. Aangekomen op de Khao san road, de backpackersstraat van Bangkok met alle barretjes en restaurants, zag het er al aardig rustig uit. Nadat we hadden ingecheckt en een hapje gingen eten werd het ons pas echt duidelijk wat er aan de hand was. Het leger heeft het overgenomen in Thailand en had de avondklok ingesteld.. Dat betekend dus niks meer open en verboden de straat op te gaan tussen 22.00 en 05.00.. we hebben onze dagen dus rustig doorbracht en genoten van de laatste keer Bangkok. Want gelukkig hadden we in de toeristische gebieden geen last van de politieke problemen.
Om het ons zelf wat makkelijker te maken hebben we 3 weken zuid Thailand bij een reisbureau geboekt want ivm de problemen in Bangkok gaat iedereen naar net zuiden en wordt het allemaal duurder om te overnachten. Het is heerlijk dat we nu nergens meer over na hoeven te denken hoelang we ergens blijven of waar we heen gaan want alles, incl vervoer, staat al vast. We hoeven alleen nog maar te bedenken wat we willen eten elke dag haha. We zijn meteen goed begonnen namelijk in een paradijs, Koh Phi Phi. Als jullie de film "the beach" kennen dan weten jullie wat we bedoelen. Voor degene die het niet hebben gezien, parelwitte zandstranden, helder blauw water, super feestjes en een heerlijke ontspannen sfeer. We zijn een dag met een boot langs nog meer (onbewoonde) eilanden geweest met nog mooiere stranden. Heerlijk gezwommen en gesnorkeld maar eigenlijk heb je niet eens een snorkel nodig want het water is zo helder dat je ze vanaf de boot allemaal ziet zwemmen! Op dit momemt zitten we op de boot naar Krabi, een plaatsje aan het vaste land van Thailand maar heeft ook één van de mooiste stranden van Thailand. Zoals je wel kan lezen vermaken we ons nog steeds prima, heerlijk aan het genieten en de tijd vliegt voorbij!! Nog ong 6 weekies te gaan dus we stoppen met dit verhaal want het strand roept ons al, tijd voor een cocktail en mooie mannen!!

Zonnige kusjes vanuit Thailand

• 29 Mei 2014 - 20:10

Manon:

Ha dames wat een top verhaal weer! Ik ben weer helemaal op de hoogte:-) geniet met volle teugen!! Kussies

• 29 Mei 2014 - 20:28

Henny:

Geweldig verhaal weer! Heftig rond Phnom Penh, genoten in het zuiden aan het prachtige strand met dito foto's. En later de foto's van Koh Phi Phi... Zo mooi... Sprookjesachtig.. en nu Krabi. Geniet nog! Jullie tijd gaat snel nu... Liefs Xx

• 30 Mei 2014 - 08:56

Helga Van Aken:

Hoi dames!!
    Leuk om jullie verhalen te horen!
    Wel heftig wat betreft Bangkok maar nu heerlijk in de relaxed stand!
    Nog een paar weekjes lekker genieten hoor!
    Groetjes