Laatste blog - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

12 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve familie en vrienden! Het is alweer tijd voor ons laatste blog. Want vanavond vliegen we al weer terug naar huis! De tijd is echt voorbij gevlogen.... we waren gebleven op koh tao. Vanaf hier zijn we naar Maleisië gegaan. Een super lange reis die niet verliep zo als we hadden verwacht. We gingen eerst met de nachtboot vanaf koh tao naar het vaste land van Thailand. De nachtboot was wel chil, het leek op een heeel groot hostel. We lagen daar met ong 150 man op een verdieping. Aangekomen in Surrathani zouden we met de bus naar de boarder van Maleisië gaan, en vanuit daar naar een oostelijk eiland gaan Kecil. Toen we aankwamen en ons ticket voor de bus moesten omwisselen, bleek dat de weg ernaar toe heel gevaarlijk is. Er zijn namelijk mijnen en bergbommen, zelfs de inwoners vertikken het om die weg te nemen. Het was 6 uur sochtends, en we hadden maar eigenlijk 1 keuze, en dat was om naar de hoofdstad te gaan, Kuala Lumpur. We moesten nog een flink bedrag bij betalen, kuala lumpur ligt nog verder weg, dus een nog langere reis.... de bus was overigens wel chil, de beste bus die we ooit hebben gehad. Het was een bus, zo als je in de buisiness class vliegt, we konden lekker languit liggen. Zelfs suus met haar lange benen. Aangekomen in Kuala Lumpur, om 11 uur savonds hotel gevonden en lekker gaan slapen. Volgende dag wouden we eigenlijk wel weg uit KL, omdat we deze stad als laatste wilden doen. We hebben gelijk een bus geboekt, en we vertrokken die zelfde dag nog naar Penang, een westelijk schiereiland. Overigens is Maleisië echt een super mooi land, heel veel groen, het lijkt net alsof je in Europa rijd, ook qua wegen. In Penang zijn we een paar dagen geweest. We hebben er heerlijk op het strand gelegen. Ook hebben we geparasaild. Heel vet was dat! Je ging met een parachute de lucht in en werd voortgetrokken door een boot op de zee. Er ontstond een prachtig uitzicht boven het water en het land. Jammer genoeg duurde het niet langer dan 10 minuten. Ook is er in Maleisië een normaal busnetwerk. Heerlijk. We konden ons dus verplaatsen met de bus ipv een taxi of tucktuck. Zo hebben wij met de bus ook de shoppingmall ontdekt. En wat zagen we daar, de H&M. Super leuk, na zo lang geshopt te hebben op markten om weer een echte normale winkel in te gaan. Daar hebben we ook maar meteen flink gebruik van gemaakt! Na Penang zijn we opweg gegaan naar Langkawi. Een westers Eiland. Ons hotel zat direct aan het strand, wat overigens heel mooi was!! Langkawi word ook wel het honeymoon eiland genoemd. Echt veel valt er niet te doen, vooral lekker zwemmen en zonnen. Wel hebben we een dag een scooter gehuurd, en zijn we naar een kabelbaan gereden. Mooie rit in de kabelbaan was het, er was een fantastisch uitzicht hoog in de bergen. Na Langkawi zijn we weer terug naar Kuala Lumpur gegaan. Met het vliegtuig dit keer! Ons vliegticket was even duur als een busticket, dus de keus was snel gemaakt! Terug in Kuala Lumpur was het tijd om weer cultureel te doen. We hebben de hele stad gezien! We gingen savonds naar de twin touwers, waar je ook in kan gaan. We hadden ons mooi aangekleed en opgemaakt want we wouden een paar goede fotos hebben. Bleek daar dat de kaartjes sochtends vroeg al uitverkocht waren, dus daar stonden we dan, Marjory op haar nieuw gekochte sleehakken. Dan maar wat fotos van de voorkant. We zagen er blijkbaar zo mooi uit, dat er meer mensen met ons op de foto wilden, dan met de toren. Gebeurd ons wel vaker haha.... Ook in KL zijn er groooooote shoppingmalls met merken zoals louis vuitton en chanel. Ook waren er wel 4 H&M's en ook een aantal Zara's. Je begrijpt wel wat we hier hebben gedaan. Ook zijn we naar een shoppingmall geweest die iets anders uitviel dan we hadden verwacht. Aangezien iedereen in Maleisië moslim is, kon je in deze shoppingmall alleen maar hoofddoeken kopen en traditionele kledij. Hier waren we dus snel uitgekeken, goed voor onze portemonnee. Daarna werd het alweer tijd om naar onze laatste bestemming te gaan, Bali. Een Indonesisch eiland. De vlucht naar Bali ging goed, we hadden chille stoelen, het was een 2 - 5 - 2 zitter. Wij zaten dus lekker samen naast mekaar. Bali is onze laatste bestemming, van alle 8 landen. Bali is het ideale eiland om volledig tot rust te komen, en ook om watersporten te beoefenen. En niet te vergeten: goed te feesten!! De perfecte bestemming voor onze laatste 2 weken. We zijn eerst aangekomen in seminyak. Daar hadden we afgesproken met de 2 Nederlandse meiden, die we al in Laos hadden ontmoet. We hebben die dagen leuke feestjes gehad, uitgebrakt aan het strand, en onze eerste kroketten gegeten! Op Bali zijn zoo veel nederlanders, het lijkt een beetje op lloret de mar, in Spanje. Na 1 van de avondjes stappen, gingen we in de taxi terug naar ons hotel. Het begon ineens keihard te regenen, en binnen 2 tellen stonden de straaten blank. Overdag moeten we door een winkel heen om bij het hostel te komen, maar die zat om 5 uur snachts natuurlijk dicht. Marjory ging door de stromende regen op de deur kijken want daar hing een plattegrondje. We waren niet de enige die de andere ingang zochten, er kwam een be en verzopen jongen aan. Hup allemaal in de taxi en wij maar zoeken. Het ging helemaal mis, het was een hele smalle straat, en op een gegeven moment kwamen we vast te zitten. Staan we dan in de stromende regen met een taxi die niet meer wilt straten. Aangezien de jongen toch al nat was, probeerde hij de auto uit de modder te krijgen. Dit had geen succes, dus werd het tijd dat het super duo, wij dus, in actie moesten komen! De slippers vaarden al weg in de regen, we stonden tot onze knieën in het water. We stonden in de stromende regen met zn 3e de auto de duwen. Misschien heb je er al een beeld bij. Maar op dat moment vonden wij het een stuk minder grappig. Onze mascara zat inmiddels overal, behalve op de goede plek,en ons perfecte haar zat natuurlijk ook nergens meer naar. Het is ons uiteindelijk na dik een kwatier duwen gelukt om hem weer op de weg te krijgen. Nog steeds wilde de auto niet starten, dus moesten we hem gaan aanduwen. Uiteindelijk bromde de auto weer, en konden we zeiknat de taxi in, poging 2 om ons hostel te zoeken. Na een grote zoektocht hadden we het gevonden, en konden we snel onder de warme douch stappen. Inmiddels kwam de zon al bijna op, dus werd het wel tijd om naar bedje te gaan. Na dit spetterende avontuur zijn we opweg gegaan naar Ubud. Dit ligt in het midden van Bali. We zaten in een super leuke bungalow en zelfs het onbijt werd op ons terrasje gebracht.  We zijn hier naar het Monkey Forest geweest, eigenlijk een soort van apenhul maar dan zijn de apen in het wild. Bij de ingang verkochten ze ook bananen en het leek ons leuk om er wat te halen. Helaas hadden ze apen het al in de gaten en was de helft al gejat voordat we überhaupt het park in waren. Ubud is een leuke stad en hebben weer leuke souvenirs gekocht.  Vanaf Ubud zijn we naar het noorden gegaan, naar Lovina. We hadden weer een super leuk hotel aan het strand en met zwembad, heerlijk! Het strand is overigens zwart, dat komt door de lava. Heel apart om te zien! Die nacht om 04.00 uur speelde Nederland tegen Costa Rica en als trouwe supporters gingen we natuurlijk kijken! Samen met nog 2 Nederlandse meiden die ook in het hotel zaten. Om 06.00uur gingen we de zee op om wilde dolfijnen te spotten dus konden de strafschoppen helaas niet zien. We zaten samen met 2 Chinezen maar 1tje was zeeziek dus dat was heel gezellig... super veel dolfijnen gezien. Onze stuurman wilde graag ook wat foto's hebben van de dolfijnen en Marjory moest het stuur overnemen en heeft een heel stuk gevaren! Nadat we weer veilig aan land waren rond half 9 konden we eindelijk weer ons bedje in. Die middag gingen we met dolfijnen zwemmen en gingen er met de scootertaxi heen. We moesten eerst even pinnen voordat we naar de dolfijnen gingen maar Suus haar taxi had het niet helemaal begrepen en reed zo langs het hotel waar je kan zwemmen met dolfijnen.  Hij sprak natuurlijk geen Engels dus Suzanne moest met handen en voeten duidelijk maken dat ze moesten omdraaien.  Marjory stond met haar scootertaxi al te lachen langs de weg. Het was echt onwijs vet om te zwemmen met dolfijnen!!! We hebben met ze gedanst, we mochten ze voeren, we hebben ze een dikke kus gegeven, we mochten een rondje met de dolfijnen mee zwemmen door hun aan hun vin vast te houden en kunstjes laten doen. Een ervaring om nooit te vergeten! De dag erna zijn we weer terug naar het zuiden gegaan, naar Kuta. De laatste dagen van onze reis waren alweer aangebroken... dus we hebben nog even extra genoten van deze dagen oftewel zon,zee,strand en feesten!! Ook heeft Marjory nog een lesje surfen gehad wat super leuk was maar ook heel vermoeiend met een hele harde stroming en vet hoge golven. Al met al is deze reis super geslaagd, een reis om nooit te vergeten! Vrienden voor het leven gemaakt, alles gedaan en gezien wat we wilde en super veel avonturen mee gemaakt!!! We zitten nu te wachten op onze vlucht naar huis, terug naar onze lieve familie en vrienden! Het is heel gek dat het nu echt voorbij is en dat we straks weer zonder elkaar zijn. Want na 4 maanden lang 24u per dag samen te zijn leer je elkaar toch wel echt goed kennen en dat is merken want als de één iets denkt dan zegt de ander het wel en andersom.  We halen de woorden uit elkaars mond, we lijken wel een Siamese tweeling haha. Lieve allemaal, leuk dat jullie ons allemaal hebben gevolgd en we kunnen niet wachten tot we alles persoonlijk kunnen vertellen! tot snel iedereen xxxx heel veel kusjes van ons

• 12 Juli 2014 - 12:10

Henny:

Oh oh.... Wat mooi weer geschreven, tot tranens toe, aan het eind.. (Ja ik begin alvast...)
    Ga maar veel bij elkaar logeren!! Xx

• 12 Juli 2014 - 13:09

"Juf":

Dag dames van het goede leven,
    Ik heb al jullie lange verhalen met veel plezier gelezen. Wat een avonturen..... Moest veel aan mijn eigen reizen (van vroeger) denken. Het zijn inderdaad ervaringen die je nooit vergeet en je levenslang aan terugdenkt. Wat goed dat jullie uiteindelijk dit plan hebben doorgezet! En wat fijn dat het ook zo goed klikte met jullie tweeën want dat moet je ook maar afwachten. Het zal niet meevallen het gewone leven weer op te pakken, maar het zal ook heerlijk voelen weer THUIS te zijn, tussen je familie en vrienden. Ben benieuwd wat jullie hierna gaan doen. Aan de baan? Verder studeren? Laat nog eens wat horen!
    Groetjes, "juf" TRLO

• 12 Juli 2014 - 13:38

Manon:

Top verhaal weer!! Maar het is nu mooi geweest,
    Dus nou als de sodemieter naar huis!!!!!!! :-)
    Goede reis xxx manon

• 12 Juli 2014 - 14:05

Marlot:

Tot morgen marrie!! Xxxxx

• 12 Juli 2014 - 14:12

Helga Van Aken:

Hoi
    Ik vond het super om jullie vakantieverhalen te hebben mogen mee beleven.
    Een hele goede terugreis en dan is het helaas voorbij.
    Maar jullie herinneringen blijven voor altijd in jullie gedachten.
    Lieve groetjes