Laos - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

17 Mei 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo lieve mensen! Daar zijn we weer, dit keer al vanaf Cambodja! Maar dit blog staat alleen in het teken van Laos, want avonturen hebben we zeker beleefd in Laos. We hadden verschillende verhalen en meningen gehoord over Laos. Wij vinden Laos echt een super land, wat we zeker weten niet hadden willen missen. Laten we bij het begin beginnen. Luang prabang. We voelden ons allebei niet zo lekker daar, dus hebben we vooral uitgerust in ons heerlijke hotel bed, hadden we lang niet gehad, zon lekker bed! En we hebben heerlijk gegeten, er was een franse bakkerij, hmmm... Ook is daar iedere avond een night market. Je kunt er vooral souvenirs kopen, stoffen en eten! Omdat alles zo goedkoop was hadden we ons zelf even lekker verwend. Die dag daarna zijn we smiddags met de bus vertrokken naar Vang Vieng. De bus tocht duurde (zoals gewoonlijk) wat langer dan gepland, dus we kwamen pas laat aan. Gelukkig hadden we 2 hele leuke hollandse meiden in de bus! We hadden al snel een accomodatie (een hutje voor maar 1,50 per nacht met prachtig uitzicht), en waren toen van plan om nog 1 drankje te doen met zn alle. 1 drankje werden er al gauw 3 en zo hadden we de volgende ochtend een super kater! Maar tijd om nuchter te worden hadden we niet, want we gingen die dag tuben! Wat super leuk was dat! Met tuben wordt bedoeld dat je met een rubber band de rivier op gaat en zo vaar je langs allemaal barren. Je stopt natuurlijk bij elke bar om daar met de hele groep te drinken en te feesten! Bij de laatste bar aangekomen begon het al donker te worden. En er was slecht weer op komst, dus we moesten weg. Met zn 8e in een tuktuk. Het was nog een drama, want de driver wou er meer geld voor dan dat wij wouden uitgeven. Uiteindelijk kwamen we er achter dat het maar om 50 cent meer ging dus we zijn maar accoord gegaan. Aangekomen bij het gebouw waar je je tube moest inleveren, begon het ineens kei en dan ook echt keiiii hard te regenen en onweren. Oh shitttt, daar gaat ons hutje dachten we!!!! We mochten zelfs de straat niet op, zo gevaarlijk was het. Half uur later was het over en ons hutje stond er nog, en alles was droog! We hadden die avond nog wel zin in wat drankjes, dus we eindigde weer laat in bed. Die dag erna zijn we naar een blue lagoon en een grot gegaan. Blue lagoon was echt prachtig! Zo helder mooi blauw water. Er hing een boom over het water, en Marjory stond al bovenaan om er van af te springen! Suzanne heeft ook een poging gedaan om te zwemmen maar die was mislukt, te veel vissen haha. Er hing ook een schommel in het water, Mar heeft dus lekker gezwommen geschommeld en gesprongen! Daarna wouden we een kijkje nemen in de grot. Wat prachtig en groot was die! Er werd veel gewaarschuwd omdat je makkelijk in die grot kon verdwalen dus goed de weg onthouden. Het was super donker in de grot een het was ook een beetje creapy dus zijn we maar na een tijdje omgekeerd. Ook die avond hebben we genoten van het uitgaans leven van Vang Vieng. Die dag erna zijn we met de hollandse meiden samen naar de 4000 islands gereisd. De reis duurde 24 uur. We zaten in een slaapbus voor blijkbaar kleine dunne mensen, want je moest een 1 persoonsbed met zn 2e delen. We hebben dus lepeltje lepeltje gelegen met onze benen in de nek.... Overigens heeft Suus lekker geslapen, en Mar niet.. Aangekomen bij de 4000 islands zijn we naar eiland Don Det gegaan. Het meest toeristische eiland. Het eiland bestaat uit 2 straatten met veel guesthouses, bars en restaurants. Ze verkopen in iedere bar wel happy shakes en spacecake, dus iedereen is stoned. We hebben daar een dag gekayakd. Het begon allemaal leuk, kayakken naar een waterval, lekker gegeten en gezwommen, maar toen begon de hel! We zaten midden op het water en ineens begint het te waaien. Dat is al het teken dat er slecht weer op komst is. En ja hoor, 5 min later brak het los. Keiharde regen, onweer waarvan de flisten tegelijk met de knal kwam, het was dood eng. We moesten maar van onze begeleiding doorpaddelen. Land in zicht was er bij verre na niet, en we waren echt heel bang. Na aan uur in deze storm te hebben gepaddeld en gevreesd voor ons leven was daar eindelijk het eindpunt. En daar aagekomen was de storm natuurlijk over.. lekker dan.. We waren doorweekt, koud en moe en we hadden helemaal geen zin meer. Toch zijn we nog naar de grootste waterval van Azië gegaan. Die hadden we niet willen missen. Het was zo groot en zo mooi!! Gelukkig hoefden we daarna niet meer in de kayak te zitten en werden we terug gebracht door een boot. Die dag erna hebben we weinig gedaan, lekker uitgerust en gezwommen in het meer. Daarna was het alweer tijd om naar Cambodja te gaan! We gingen weer gezellig met de Nederlandse chicks. Het was een busreis die natuurlijk langer was dan gepland. Ook hadden we onder weg nog een lekke band.. We zijn veilig in phnom penh aangekomen, en vanaf hier zal ons volgende bloggie komen!! Dikke kusjes van ons xxxxx

• 17 Mei 2014 - 09:42

Henny:

Leuk, jullie blog weer...
    Spannend geweest!
    Ik kijk weer uit naar de volgende Xx

• 17 Mei 2014 - 10:19

Helga Van Aken:

Wat een prachtige verhalen en een heleboel herinneringen voor jullie! Fijn dat we met jullie mogen meedelen in jullie avonturen!
    Ik wens jullie nog veel van dit soort avonturen toe en blijf genieten dames!

• 17 Mei 2014 - 16:32

Manon:

Wat een spannend verhaal!! Gelukkig is het goed afgelopen! Pas goed op elkaar en ik verheug me erop jullie volgende blog weer te lezen. Xxx Manon