Nepal en eerste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu Nepal en eerste week Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

Nepal en eerste week Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

21 April 2014 | Thailand, Bangkok

Dag mensen uit het goede leven,

Daar zijn we weer na een paar weekjes, ondertussen alweer een weekie in het mooie en vooral hele warme Thailand. Het is de warmste maand en is hier 24u per dag ong 30 graden dus dat is even wennen na Nepal!! Laten we weer even terug gaan in de tijd, naar pokhara, Nepal. Op een zonnige dag besloten we om eens wat avontuur te gaan beleven, lekker een dagje raften. Nou een groot avontuur was het zeker! Het begon al met de busreis op de heenweg. We hadden een excursie geboekt incl de busreis maar aangezien t voor ons maar 2,5u rijden was hadden ze geen plaats voor ons en werden we in t hokje van de buschauffeur gestopt, we zaten nog net niet op zn schoot! En we zaten er ook niet alleen maar gewoon met zn 8e intotaal!!! Lekker krapjes dus. Eindelijk aangekomen ontmoetten we de andere. We kregen een mooi zwemvest aan en een super vette helm. Het raften was echt super! Marjory vond het helemaal geweldig en leek t leuk als we gingen kapseizen maar suzanne daarin tegen zat met haar vingers gekruist dat we bovem water bleven. Gelukkig zijn we (niet helemaal) droog overgekomen. Na ongeveer 3u raften werd het weer tijd om naar huis te gaan alleen gaat dat ook niet zoals wij gewend zijn. Het is namelijk niet zo dat er een bus klaar staat om je terug te brengen, nee hier gaan ze langs de kant van de weg staan en houden elke bus aan om te vragen of er nog wat plekken vrij zijn.. onze raftgenootjes hadden al vrij snel een bus met plek te pakken want zij gingen naar een andere plek maar wij hadden minder geluk. Na 3u lang wachten zaten we eigenlijk in een bus terug naar Pokhara. De heenreis duurde 2,5u maar over de terugweg hebben wee 8u lang overgedaan... ze stoppen hier dus namelijk om de 100 meter om mensen weer in en uit te laten stappen die gewoon aan de kant van de weg staan te wachten. Aangezien het raften zo goed was bevallen en het peddelen zo goed onder de knie hadden, hadden we een dag later ook nog maar een bootje gehuurd. Heerlijk dobberen op t water en genieten van het zonnetje. Na alle waterpret was het tijd om naar kathmandu te gaan, met de bus. 8u lang. Het viel uiteindelijk wel mee de reis alleen we zaten helemaal achterin en aangezien het een vrije hobbelige weg is hebben we niet stil gezeten. We reden door de prachtige bergen maar Marjory heeft, zoals gewoonlijk, alleen de binnenkant van haar ogen gezien. Aangekomen in Kathmandu hadden we een hostel geboekt en hadden een taxi genomen er naar toe maar ze weten hier alleen nergens de weg. Ze zeggen geen probleem ik weet waar het is maar ondertussen stoppen ze op elke hoek van de straat om de weg te vragen want ja een tomtom kennen ze hier ook niet. Eenmaal gestationeerd in t hostel was het al laat en wilde we een hapje eten. We zaten dicht bij de mooie apentempel maar verder niet heel toeristisch dus we zaten gezellig bij een lokaal restaurantje op t terras. Ineens begon het flink te waaien, regenen en zelfs keihard te onweren! En alsof dat nog niet genoeg was, viel de stroom ook nog eens uit dus zaten we in het pikkedonker. De hele stad was donker.. overigens gaat de stroom hier ong 14u per dag uit dus zijn we wel wat gewend. Gelukkig had Suzanne haar supersonische hoofdlamp bij zich dus konden we ondanks de strom toch nog ons hostel terug vinden. Zeiknat weer terug in t hostel zagen we onze nieuwe kamergenoot. Grannie. Ze noemde zichzelf zo en ook wij moesten haar grandma noemen. We was 60, leek 80 maar gedroeg zich als een 20 jarige. Ook snurkte ze behoorlijk en deed ze om 5u s ochtends al mee aan yoga dus echt lekker geslapen hebben we niet. We hebben daar nog de mooie apentempel bezocht met een heel mooi uitzicht over de hele tijd en zijn daarna naar een toeristisch deel gegaan van de stad. Het was een ritje van 20min maar aangezien de ben taxichauffeur de weg niet wist en het hostel niet kon vinden hebben we er intotaal anderhalf uur over gedaan... fijn zulke taxi's! In het hostel sliepen we met 4 andere meiden op 1 kamer in stapelbedden. Natuurlijk we niet naast elkaar maar helemaal aan de andere kant van de kamer. We lagen we allebei boven dus konden nog wel naar elkaar zwaaien. De meiden waren allemaal een beetje ieder voorzich dus super gezellig was het niet. We hadden wel een mexicaans meisje die wel heel leuk was en waar we een gezellig avondje mee hebben gehad. Ook zijn we allebei nog weer een beetje ziek geweest dus hebben we vooral lekker uitgerust, naar een mooie tuin geweest en een super mooi en groot paleis bezocht. Ter voorbereiding van onze volgende bestemming, Thailand, hadden we al onze Indische en (bijna al onze) nepaleze rupi's ingewisseld voor thaise bath en dollars. We gingen nog uiteten en zouden de volgende ochtend vroeg naar het vliegveld gaan. Alleen waren we bij het verkeerde restaurant gaan zitten, net iets de duur dus we moesten een hele berekening maken met wat we wel en niet konden bestellen haha. Maar het is ons gelukt. De volgende dag gingen we vroeg uit de veren en vol goede moed naar het vliegveld om naar Bangkok te gaan. Om 7u s ochtends stonden we al paraat voor onze vlucht die om 9.45 zou vertekken. Helaas kregen we bij het inchecken te horen dat onze vlucht was vertraagd naar 1045u... je zou denken geen probleem maar wij vlogen via Delhi naar Bangkok dus miste onze doorvlucht als we zouden gaan... na een paar uur in onzekerheid te zitten om te horen wat de volgende stap zou zijn kregen we te horen dat we of om 15.00 naar Mumbai zouden vliegen (andere stad in India) en vanaf daar om 01.00u door naar Bangkok of pas de volgende dag.. we waren met nog 8 andere dus ze moesten kijken of er genoeg plek was voor ons allemaal. Gelukkig konden we allemaal op die vlucht van 3u smiddags en kregen we nog lekkere maaltijd als vergoeding. Na 8u wachten zaten we eindelijk op onze vlucht naar Mumbai maar daar aangekomen moesten we nogmaals 8u lang wachten.... De volgende dag waren we rond 9u eindelijk in t hostel dus al met al meer dan 24u over gedaan om hier te komen!! Na aankomst hebben we meteen maar ons bed getest en na een paar uurtjes slaap kregen we wel een beetje trek en gingen opzoek naar een leuk restaurantje. We hadden geen idee wat ons te wachten stond, we wisten wel dat het nieuwjaar hier was maar geen idee wat het precies inhield. We kwamen er snel genoeg achter hoe ze het hier vieren. Iedereen op straat loopt met waterpistolen, staat langs de kant met tuinslangen en grote bakken water. Of het mogelijk is om droog over te komen? Nee. We hebben t 2 x geprobeerd maar niet gelukt. Niet dat het erg was want het was een super feest! Iedereen is vrolijk en knuffelt je, danst met je en maakt je voornamelijk nat! Maar eem beetje afkoeling kan hier met 35 graden helemaal geen kwaad. We hebben een super avond gehad tussen de lokale bevolking die aan t dansen,springen en ook hard aan t meezingen waren op thaise muziek. Tijdens het feest hadden we wat Canadezen jongens ontmoet waar we de volgende dag mee hadden afgesproken om naar de grootste shoppingmall van Thailand te gaan. Maar hij was zoooo groot dat we de jongens niet hebben gevonden. Die avond hebben we nog wel een drankje gedaan met ze en hebben veel tips en tops gekregen over Thailand. De volgende dag hebben we een toeristisch dagje gehouden en zijn we onder andere met een longtailboot over de thaise rivieren gevaren, verschillende tempels gezien en de grootste buddha bezocht. Na deze zware dag hebben we onszelf maar getrakteerd op een heeeeerlijke thaise massage en kunnen we er weer even tegenaan! En toen kwam de avond der avonden.. jullie kennen vast allemaal de film hangover wel, nou zo'n gevoel hadden de volgende ochtend. We hebben eerst wat drankjes gedaan met wat Nederlanders en zijn daarna met zn alle naar het hoogste hotel van Bangkok gegaan met maar liefst 64 verdiepingen. Er is daar een rooftop restaurant/bar met een prachtig uitzicht over Bangkok. Het is er super deluxe en 1 drankje kostte ons ons halve dagbudget al.. om je een beeld te geven is de film hangover 2 er ook opgenomen. Toen kwamen de jongens op een idee om ons wat typisch thais te laten zien, namelijk de pingpong show...... het was een show die we liever niet hadden gezien maarja we zijn maar 1x in Bangkok haha. De meiden daar deden de meest rare en walgelijke dingen waarbij we de details graag jullie willen besparen. Daarna hebben we nog een paar drankjes gedaan op de mainstreet en op weg naar huis kwamen we een hulpeloze Braziliaanse jongens tegen die compleet de weg en zn vrienden kwijt was! We besloten hem te helpen en samen zn hostel te gaan zoeken. Het viel uiteindelijk mee hoever het was. De airco in het hostel was perfect en konden we lekker bijkomen van xe hitte. Toevallig waren er nog een paar bedden vrij en die lagen blijkbaar zo goed dat we er s ochtends in wakker werden.... met een licht gevoel in ons hoofd zijn we maar heeeel snel terug gegaan naar ons eigen bedje. Na een paar uurtjes slapen zijn we naar t zwembad gegaan om even lekker een dagje uit te brakken. Het is nu alweer tijd om Bangkok te verlaten en richting het noorden van Thailand te gaan, Chiang Mai. Vanuit daar zullen we wel weer nieuwe avonturen beleven en dan horen jullie van ons! Kusjes xxxxx

• 21 April 2014 - 13:03

Henny:

Wat een verhaal weer! Het meeste was bekend, maar sommige deeltjes nog niet! Leuk om te lezen weer! Op naar een nieuwe plek in Thailand met nieuwe verhalen! Dag dag! xx

• 23 April 2014 - 16:53

Je "oude" Juf Van School:

Dag dames,
    Ik lees met veel plezier iedere keer jullie verhalen. Wat een avonturen zeg!! Is wel ff wat anders dan school of Schiphol! Wat goed dat jullie dit aan het doen zijn! Zal je leven verrijken en een andere kijk er op doen krijgen. Ik zie zo'n beetje alles uit de Dreams2Go Goe voorbij komen maar daar willen jullie vast niet meer aan denken! Geniet nog maar en doe vooral voorzichtig!
    groetjes, juf TRLO

• 04 Mei 2014 - 18:38

Eric&mary :

Wat heerlijk dat jullie zo genieten en alles eruit halen wat erin zit!! Superleuk om bij te blijven met jullie updates, ben alweer benieuwd naar de volgende;-) Have fun & Enjoy!! Dikke X van ons!