Van India naar Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu Van India naar Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

Van India naar Nepal

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

03 April 2014 | Nepal, Pokhara

Hallo lieve damens en heren, jongens en meiden!!!
Op dit moment zitten we heerlijk in het zonnetje te genieten op ons dakterras met een non alcoholische versnapering. We zijn inmiddels al ong een week in Nepal en het bevalt ons hier prima. Stuk minder hectisch dan in India. In het drukke en gaotische india dachten we even lekker te ontspannen en tot ons zelf te komen met een lesje yoga. Helaas liep het anders dan verwacht. We moesten ons adem inhouden totdat we rood aanliepen en hebben we alle posities waarvan we niet eens wisten dat het bestond en dat we het konden gedaan. We zijn dus ook een stuk minder flexibel dan we dachten! Na onze yoga ochtend zijn we de stad van varanasi ingegaan. We kregen een rondleiding door de grote kleding weverij en hebben gezien hoe alles van begin tot eind word gemaakt. Heel bijzonder om gezien te hebben! De volgende dag stond in het thema reizen, we moesten van india naar nepal. We vertrokken half 6 sochtends en we kwamen aan om half 8 savonds. 14 uur lang gereisd.... bij de grens van nepal moesten we nog een visum aanvragen. Het gaat er daar iets anders aan toe dan hier in nederland. Een man of 4 zitten daar gezellig in een vervallen kantoortje te kletsen en ondertussen wat stempels te zetten in paspoorten. Na 14 uur eindelijk ons hotel bereikt, die gelukkig wel super mooi was! Heerlijk geslapen dus! De dag erna zijn we naar een tempel gegaan, de geboorte plaats van buddah. Was er super mooi en vooral rustig. Onder weg merkten we ook dat de nepalese huizen er van de voorkant er vaak heel mooi uitzien, mooi beschilderd in allerlei kleuren maar als je dan het huis van de zijkant ziet is het weer lelijk beton. Daarna zijn we naar het citwan park geweest. Het is een natuurpark met allerlei wilde dieren die ook op de unesco werelderfgoedlijst staat. We hebben daar een jeep safari gedaan, om wilde dieren te spotten. Zo hebben we onderandere olifanten gezien, neushoorn, herten, krokodillen, vreemde vogels, apen, maar ook een bosbrand! Marjory zei nog tegen suzanne onderweg, ooh lijkt me grappig als we hier nu stranden, ben benieuwd wat er dan gebeurd. Bedankt marjory, 10 min later wilde de jeep dus niet meer starten. We moesten er allemaal vanaf (8 vrouwen) en ze vroegen ons om te helpen duwen. Mooi niet dus we zijn niet voor niks vrouwen. Er kwamen al allemaal mannen aan en de jeep werd even geduwd en hij deed het weer! Toen we thuis kwamen bij onze lodge heeft suus een arm hondje geaaid. Maar helaas voor korte duur want we gingen snel weg, uiteten en daarna lekker naar de shisha bar. Toen we laat thuis kwamen lag die hond dus voor onze deur, super lief en wilde voor geen mogelijkheid weg! Wel lekker, een waakhond. Na het citwan park zijn we naar pokhara gegaan, waar we op dit moment nog steeds zijn. Het einde van onze groepsreis is iets anders verlopen dan we hadden verwacht. Suus is heel erg ziek geworden, iets van buikgriep ofzo.. we zouden 8 uur lang in een bus moeten zitten, naar onze eindbestemming kathmandu. Waar dan de laatste dag met de groep zou zijn. We hadden besloten dit niet te doen, want suzanne was echt niet fit genoeg en had ondertussen marjory ook al aangestoken. We hebben dus eerder afscheid moeten nemen! Gelukkig had suzanne goed contact met de reisleider, die had zelfs een behoorlijk groot oogje op haar. Dus hij had voor ons geregeld dat we in het hotel konden blijven. En als er wat was dan moesten we hem maar bellen of appen. Nou hij was ons al voor, een kwartier later had suus al dr eerste berichtje van hem. En hij is niet te stoppen, hij bericht suus elke dag. Nu wordt het vervelend haha. Het blijft namelijk een indier. Overigens is hij wel een prins van india, dus suzanne had eindelijk prinses kunnen worden, maar zijn uiterlijk werkte niet mee, helaas! We zijn nu al weer 4 dagen zonder de groep en ook al was het super gezellg met de groep, het bevalt ons prima zo alleen! We hebben de eerste daagjes vooral lekker uitgerust, en beter geworden. Het is een heel leuk stadje en er valt veel te beleven! Zo is er ook een amsterdam cafe met echte nepalese bitterballen en is er een duitse bakker. Morgen gaan we raften! Het is hier namelijk 1 van de beste plekken om te raften, dus we zijn benieuwd. Ook gaan we nog een dag een bootje huren en lekker varen. Het is onze planning om begin volgende week naar kathmandu te gaan, de hoofdstad van nepal. Daar zullen we dan een week zijn en daarna is het alweer tijd voor ons 4e land: Thailand!!!!!! Dikke kus, ons xxxxx

• 03 April 2014 - 14:23

Henny:

Geweldig weer, jullie bericht! Ook al was het ziek zijn echt heel naar... Morgen het wilde water op. Geniet er van en we lezen graag weer volgende berichten!. Gelukkig appen wij ook! Dagdag! Liefs en dikke x

• 03 April 2014 - 17:49

Helga Van Aken:

Hoi Suus en Marjory
    Wat fijn dat jullie alweer helemaal opgeknapt zijn!
    Ik bemerk dat jullie een fantastische reis hebben!
    Heel veel succes met het reizen naar jullie vierde bestemming!
    Ik vind het mooi om jullie vakantieervaringen mee te mogen beleven!
    Nou heel veel succes en plezier verder!
    Groetjes Helga

• 03 April 2014 - 18:25

Alike Stougie:

Wat beleven jullie onwijs veel wordt bijna jaloers dat jullie die wilde dieren echt hebben gezien, geniet ervan.

• 06 April 2014 - 17:09

Manon:

Leuk verhaal weer om te lezen! Hopelijk zijn jullie nu voorlopig van het ziek zijn af! Veel plezier in Kathmandu! XXX Manon