deel 2 India - Reisverslag uit Benares, India van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu deel 2 India - Reisverslag uit Benares, India van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

deel 2 India

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

25 Maart 2014 | India, Benares

Hallo allemaal!! Het einde van india is al in zicht!! En nog steeds zijn we gezond, op een kleine verkoudheid na! Morgen gaan we alweer richting nepal. We hebben al veel dingen meegemaakt en gezien. Zo zijn we in jaipur naar een bollywood film geweest. Het zou een leuke familie film moeten zijn, maar niks van dat was waar, wel was de hele familie daar zoals kleine kinderen en babys maar het was een horrorfilm!! Ook liepen de vrouwen erbij zoals je hier niet over straat mag lopen. Blijkbaar is dat voor een film hier heel normaal. De film duurde 2,5 uur waarvan suzanne misschien 5 min heeft gezien want die zat zowat onder haar stoel. Marjory was aan het genieten, die heeft heel de film gezien die trouwens in het hindisch was zonder ondertieteling dus echt veel van begrepen hebben we niet. Op de terugweg hadden we een goed gesprek met onze reisleider. We zaten al een tijd met de vraag in ons hoofd hoe je hier je rijbewijs haalt. Nou niet dus die kan je kopen, en dat is ookwel te merken aan het rijgedrag hier. Ze horen links te rijden, maar dat gebeurd zelden! Die avond hadden we een poolparty. Suzanne heeft de groep kennis laten maken met hardstyle muziek. Ze heeft ook een dansje laten zien en ze willen het nu allemaal leren inclusief Marjory. Marjory voelde zich niet zo lekker maar onze reisleider had daar wel een medicijn voor. Rum met heet water en ze heeft die nacht heerlijk kunnen slapen! Overigens drinkt hij het zelf ook altijd rum of wiskey met water, waarschijnlijk in het kader van bezuiniging. De volgende ochtend gingen we vroeg naar de markt. Het was een een of ander festival, waarbij je een wens kon doen bij de heilige rivier. We moesten allemaal indische woorden na zeggen en we kregen bloemen in ons hand die we later in het water moesten gooien. We mochten een wens doen voor onze familie, nouja mochten, achteraf moesten we wel betalen! We kregen ook een hele mooie stip op onze kop zodat iedereen kon zien dat we aan het ritueel mee hebben gedaan. Ook zagen we een ambulance voor bij komen met sirenes, hij probeerde iedereen in te halen, en evenlater zagen we allemaal mensen de ambulance duwen, waarschijnlijk had hij geen benzine meer, zo gaat dat hier dus.... toen gingen we naar agra! Naar eigenlijk wel het hoogte punt van deze reis. De Taj Mahal. We gingen er per tuc tuc heen en we hadden een Nederlandse tuc tuc met allemaal slogans erop met even apeldoorn bellen en lekker weertje he en helaas pindakaas en gaan met die banaan. Super leuk!! Een maal bij de taj mahal, ja prachtig. Wel kleiner dan verwacht. Als je naar binnen wilde kreeg je van die witte sokken om je schoenen, heeel ladylike. Overal mannen met grote geweren, die je in de gaten houden. Ook waren er aapjes, die waren een beetje boos. We hebben er mooie fotos gemaakt en gingen toen weer terug. Van agra naar varanasie gingen we met de nachttrein. We hadden er allemaal super veel zin in, dachten dat we een feestje konden bouwen, totdat we op het station onze plekken te horen kregen. Toen kwamen we erachter dat wij met zn twee apart lagen in een coupe met 6 vreemden bij ons. Wij hadden bedje 15 en 16 en veel andere meiden hadden bed 59 en 60 bijv. Of terwijl ver van mekaar vandaan! We kregen het er een beetje benauwd van dat we met allemaal vreemde en enge mannen daar zouden liggen. Maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee en lag onze reisleider en 2 jongens uit onze groep in de coupe naast ons! We hebben echt heerlijk geslapen die nacht. En toen we wakker werden was al half de coupe leeg en hadden we al onze spullen nog! Overigens is suzanne wel te groot voor alle bedden, marjory past er altijd precies in!! Na de 12 uur durende treinreis waren we eindelijk in varanasie. We werden in het hotel leuk ontvangen, kregen een zelfgemaakte bloemen krans en een glaasje cola. Savonds zijn we richting de ganges gegaan. Een heilige rivier. Alles word in deze rivier gedaan, mensen wassen zichzelf, dieren badderen hier, er worden hier lijken verbrand en het as word in de rivier gegooit. Kan je nagaan hoe smering!!!! We hebben een boottocht gemaakt over de rivier en hebben heel even gekeken naar lijkverbrandingen. Hele aparte sfeer hangt er.. daarna was verder op feest en hebben we daar nog even gedobberd en kregen we een bloemenkransje met een kaars in het midden. Die kaars werd aangestoken en mocht je een wens doen en de bloemenkrans in het water leggen. Het was zo mooi, het was donker en je zag over de rivier overal van deze kaarsjes. Vanochtend hebben we yoga gedaan op het dak van het hotel. We hadden allebei nog nooit geyogaat dus het was een hele ervaring. We zijn er achter gekomen dat we niet zo lenig zijn als we dachten helaas... We hebben de moeilijkste poses gedaan die je je maar kan bedenken!! Vanmiddag gaan we nog onze favoriete bezigheid beoefenen, shoppen!! En morgen dus op naar nepal!! Groetjesssssss wij gaan weer genieten van de zon!!

• 25 Maart 2014 - 10:14

Irene:

Geweldig meiden!!! Geniet ervan! Xx

• 25 Maart 2014 - 11:12

Liesbeth:

Wat leuk!!!! Groetjesssss terug, miss you!!

• 25 Maart 2014 - 12:13

Mayke:

Zo hee. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt in 1 week tijd zeg!!
    Geniet er lekker van meiden!

• 25 Maart 2014 - 12:50

Henny:

Geweldig verslag weer! Genoten! Dag lieverds, op naar volgende verhalen! Liefs xx

• 25 Maart 2014 - 13:23

Mascha:

LEUK!!!!! Hebben jullie ook foto's? Ik ben benieuwd!!!! Goede reis naar Nepal x

• 25 Maart 2014 - 16:17

Inge:

Hallo Bofbipsen,

O wat is het toch heerlijk om te genieten van jullie reisverhalen en wat heerlijk dat jullie ook foto's hebben geplaatst en wat schrijven jullie leuk! Duimen omhoog :).

• 25 Maart 2014 - 20:08

Manon:

Leuk verhaal en mooie foto's!!!!! Enjoy!!!!
    Xxx