eerste week azie - Reisverslag uit Pushkar, India van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu eerste week azie - Reisverslag uit Pushkar, India van Marjory & Suzanne - WaarBenJij.nu

eerste week azie

Blijf op de hoogte en volg Marjory & Suzanne

20 Maart 2014 | India, Pushkar

Hallo allemaal! Het werd maar is tijd dat we wat gingen posten! Nadat onze lieve vrienden en familie ons hadden uitgezwaaid op schiphol was het dan echt tijd om te gaan! De vlucht ging goed, marjory zat bij het raam en suzanne naast mar en naast een dikke Indiër. Heerlijk gegeten aan boord! Eenmaal aangekomen in dubai hadden we de eerste en beste taxi naar het hotel genomen, en achteraf bleek dat we meteen waren opgelicht, het had veel goedkoper gekunt! Overigens was het een aardige man en was de heletijd maar tegen ons aan het praten, of we veel melk dronken bijv. Want we waren zo wit haha. We snapten de helft van zijn verhaal niet. In het hotel moesten we nog 4 uur wachten totdat we konden inchecken, dus hebben we dubai maar verkend per metro. Dat ging ons heel goed af en om 11uur sochtends zaten we alweer bij de burger king. Om 1300 konden we inchecken en zijn we gelijk gaan slapen. 2e dag dubai zijn we lekker naar het strand gegaan, alleen was het iets verder van het metro station dan we dachten. Dik een uur gewandeld door weersomstandigheden van een graadje of 30 dus niet heel verkeerd. Heerlijk op het strand gelegen en daarna terug naar het hotel, slapen want ons vliegtuig ging weer midden in de nacht naar new delhi! In het vliegtuig zaten we op super plekken! Veel beenruimte waar suzanne erg blij mee was en we konden zo in de business class kijken! In het vliegtuig moest je een formulier invullen of je wat aan te geven had, onder andere fruit. Wij hadden 5 banenen
Mee gepikt van het ontbijt in dubai, dus we dachten we gaan het maar aangeven voor de zekerheid. We moesten helemaal door een speciale scan met onze bagage, maar toen het duidelijk werd dat het maar ging om 5 banenen werden we vierkant uitgelachen haha!! Weten we dat ook weer voor de volgende keer. In new delhi taxi gepakt naar het hotel en weer begrepen we geen reet van wat de taxi chauffeur vertelde haha. Moeten erg wennen aan de rijstyle hier, of beter gezegd geen rijstyle!! Hier kan en zie je namelijk alles, koeien over de weg, honden, apen, zwijnen, paarden, mensen, kinderen, ze gebruiken bier geen knipperlicht, ze toeteren en duwen zich ertussen! Ook zie je veeeel krassen en deuken in de autos. Hotel konden we prima bereiken en weer zijn we even lekker gaan slapen. Na ons schoonheidsslaapje ontmoetten we de groep waarmee we de komende 2 weken mee doorbrengen. Super leuke groep, allemaal jongeren van onze leeftijd en komen overal vandaan. Dus dat is de hele dag engels praten, wel even omschakelen haha. Toen met de groep even op pad geweest naar het centrum van new delhi. Chaos en drukte. Stonden bij een mooi monument, maar wij als buitenlanders waren meer in trek. Iedereen wou met ons op de foto! Alsof we wereld beroemd waren. Savonds met de groep wat gaan eten, was onze eerste Indische maaltijd. Chicken curry. Heel pittig, maar moeten we maar aan wennen. Vandaag moesten we vroeg op, om 4.00 ging dr wekker alweer want om 5.00u vertrokken we richting de trein die ons Naar Puskar zou brengen. Deze rit duurde maar liefst 6u en 40 min oftewek langer dan onze vlucht naar dubai!! In de trein kregen we nog een typisch indisch ontbijt van Meals on Weels haha. Het hotel hier in Puskar is super mooi, jammer dat we er maar 1 nachtje blijven. Vanmiddag hebben we een anderhalf uur durende tocht door de woestijn gemaakt op een kameel, super gaaf!! Wat zijn die beesten toch groot! Marjory en haar kameel mochten helemaal alleen los rijden maar Suzanne was blij dat haar mannetje veilig bij haar en haar kameel bleef! Na de kamelentocht hebben we midden in de woestijn gegeten en gedanst in traditionele kleding, staat ons heel goed al zeggen we het zelf haha. Morgen vertrekken we richting Jaipur en zullen we zien wat daar ons te wachten staat!

Veel zonnige kusjes van ons!!

• 20 Maart 2014 - 07:38

Henny:

Hallo Lieverds. In korte tijd hebben jullie al veel meegemaakt. Door de techniek van tegenwoordig, waren we gelukkig al van veel op de hoogte, maar niet van alles! Fijn om te lezen allemaal!Geniet samen verder! Heel veel reisplezier met mooie verhalen! xx

• 20 Maart 2014 - 08:31

Helga Van Aken:

Hoi meiden.
    Ik hoop dat jullie nog veel meer van dit soort mooie ervaringen gaan beleven en delen. Ik wens jullie heel veel plezier toe en niet met vreemde mensen mee gaan he? :0

• 20 Maart 2014 - 10:21

Inge Keizer:

Leuk om jullie zo op afstand te "volgen". Geniet ervan!!!

• 20 Maart 2014 - 16:35

Mascha:

Hee meiden, wat leuk jullie blog te lezen!!! Al lekker veel gedaan zo te lezen.. Aan het Engels raak je zo gewend. Had ik ook eerst in heet begin, maar je gaat het de hele dag om je heen horen. Super veel plezier en take care!!! Xx

• 20 Maart 2014 - 18:11

Inge:

Hoipiepeloi, wat leuk om over jullie avonturen te lezen, Evi heeft al wel wat foto's laten zien die je op facebook hebt geplaatst, leuk hoor om zo van afstand toch het gevoel te krijgen dat je er een beetje bij bent! Have fun!

• 20 Maart 2014 - 20:49

Tante Marie :

Heeey globetrotters,
    Wat een goed begin van jullie mooie trip, ga vooral zo door ;-)
    Have fun!! Dikke X, ook van Eric!

• 21 Maart 2014 - 09:35

Titia:

Goed en luxe begin in Dubai! Leuk om jullie avonturen te volgen! Have fun, maar dat zal wel lukken, geniet ze x

• 25 Maart 2014 - 08:28

Herma:

Hoi dames, leuk verhaal! Al veel indrukken opgedaan zo te lezen. Vond het verhaal van de bananen ook erg grappig. Ga zo door met jullie blog en heel veel plezier nog!! Groetjes, Herma